Hírek

Székfoglalás a Radnótiban

Idén nyáron, 35 év után felújítják a Radnóti Színház nézőterét, melyhez a nézők segítségét kérik: a székeket szimbolikusan meg lehet vásárolni.

Tovább

50 éves az Erzsébet körúti Madách Színház

1961. március 24-én nyílt meg a budapesti Erzsébet – akkor még Lenin – körúton a Madách Színház.

Tovább

Átadták a Bartók-Pásztory-díjakat

A MÁV Szimfonikus Zenekar, Szőnyi Olga operaénekes, Prunyi Ilona zongoraművész és Fekete Gyula zeneszerző vehette át pénteken a díjat.

Tovább

Rendezze be a londoni színt!

Feleslegessé vált Playmobil vagy Duplo figurákat vár a Nemzeti Színház.

Tovább

Stand-up Express: folytatása következik

Február végén, a Godot Dumaszínházban mutatkozott be a Stand-up Express, vagyis magyar színpadra érkezett a nemzetközi humor. A stand up comedy hazai története során először lépett fel egy estén, élőben magyar, horvát és brit humorista, kizárólag angol nyelven.

Tovább

Kritikák

Telekes - A modell

A modell

Egy fehér alapon fehér festmény – a láthatatlan remekmű – képezi művészet tárgyát Yasmina Reza „Művészet” című darabjában. Ott valójában nem a művészetről van szó, hanem a barátságról. Neil LaBute A modell című munkája viszont oda fut ki, hogy a művészetről tesz fel alapkérdéseket.


Mi a művészet, mettől meddig tart, és vannak-e morális határai? Odáig pedig kellemes, gördülékeny színpadi játék négy fiatalról; szerelem, barátság, hűség témakörben. Legfőbb erénye, hogy tökéletesen mentesnek látszik attól a görcstől, amellyel számos kortárs színpadi szerző kortárs színpadi művet ír. Csak azért, hogy kortárs színpadi műve legyen neki.

A Pesti Színházban bemutatott A modellnek két közös vonása van a katonás „Művészet”-tel. Az egyik a fehér vászon, amely itt is keretez, jelez és teret hagy a képzeletnek (díszlet: Füzér Anni). A másik pedig Lukáts Andor személye, aki a Petőfi Sándor utcában szereplője az előadásnak, a Váci utcában pedig rendezője. A Pestiben négy színinövendék mutatkozik be, Marton László végzős osztályának hallgatói. Afféle kihelyezett vizsgaelőadás ez tehát. És Lukáts Andor oly szépen, gondosan pátyolgatja a tanoncokat, hogy közös munkájuk méltán került a Vígszínház repertoárjára. (Kétszeri megtekintés tapasztalata alapján azt mondom, hogy bár a Pesti Színház bérlettulajdonosait meglepetésként érte a darab és az előadás szikár külalakja, kendőzetlen stílusa és helyenkénti nyers modora, a végére határozottan megbarátkoztak a négy ismeretlen színésszel.)

A szereplők közül mindenekelőtt Telekes Pétert kell kiemelni, azután Telekes Pétert, majd Telekes Pétert. Az ő teljesítménye egy klasszikus, békebeli színházi életben igazi kiugrással érne fel: címlapok, sztárszerepek és rajongói hadak követnék. Telekes afféle kedves, jóravaló béna gyerekből indítja Adam figuráját, hogy aztán egy lány érdeklődése, szerelme hatására kikupálódjon: magabiztossá és vonzóvá váljon. Hőse fejlődésének minden egyes etapjában pontosan hozza a megfelelő külső-belső állapotot, ráadásul némi önironikus szkepszissel figyeli magát, vagyis a fiú tetteit és megnyilvánulásait. Zeck Julianna főként a megfontolt céltudatosságot, a szájbarágós igyekezetet és a didaktikus hajlamot mutatja meg Evelyne-ből. (A színésznő kapott ugyan Jánoskuti Márta jelmeztervezőtől egy leheletnyi piros színű ördögiséget, de ebben az Evelyne-ben nincsen semmi démoni.) Varjú Kálmán Philippe-ként az átlagos fiút hozza jól fejlett macsó öntudattal és egy férfibarátság végének szépen eljátszott pillanataival. Tornyi Ildikó Jennyje szintén formás alakítás. Már a testtartásával is sugallja a színésznő azt a kedves, készséges lányt, akiben a jó csajok magabiztossága viaskodik a csak jó csajok kisebbrendűségi komplexusával. Egyszóval érdemes volt a négy fiatalt vegyes párosban elindítani a Váci utcai pályán.

Stuber Andrea írása

 
Küldje el ismerősének
Impresszum : Levél nekünk : Jogi nyilatkozat : Médiaajánlat
2003-2017. A jegyvilag.hu kiadója a H-Bit Kft. © Minden jog fenntartva!