Hírek

Székfoglalás a Radnótiban

Idén nyáron, 35 év után felújítják a Radnóti Színház nézőterét, melyhez a nézők segítségét kérik: a székeket szimbolikusan meg lehet vásárolni.

Tovább

50 éves az Erzsébet körúti Madách Színház

1961. március 24-én nyílt meg a budapesti Erzsébet – akkor még Lenin – körúton a Madách Színház.

Tovább

Átadták a Bartók-Pásztory-díjakat

A MÁV Szimfonikus Zenekar, Szőnyi Olga operaénekes, Prunyi Ilona zongoraművész és Fekete Gyula zeneszerző vehette át pénteken a díjat.

Tovább

Rendezze be a londoni színt!

Feleslegessé vált Playmobil vagy Duplo figurákat vár a Nemzeti Színház.

Tovább

Stand-up Express: folytatása következik

Február végén, a Godot Dumaszínházban mutatkozott be a Stand-up Express, vagyis magyar színpadra érkezett a nemzetközi humor. A stand up comedy hazai története során először lépett fel egy estén, élőben magyar, horvát és brit humorista, kizárólag angol nyelven.

Tovább

Kritikák

Rudolf és Adolf

Rudolf - az utolsó csók

Két fővárosi színház zárta a hagyományos évadot musicalpremierrel. A Budapesti Operettszínház Rudolfja ősbemutató volt, az amerikai szerzők (Frank Wildhorn és Jack Murphy) művével elsőként a budapesti közönség találkozott.


Az önmagát Kerónak becéző Kerényi Miklós Gábor már rutinos az osztrák történelemből szemezgető musicalek színrevitelében, ám az antihős trónörököst hamis pátosszal felruházó romantikus történet adaptációja nem tartozik a legjobban sikerült rendezései közé. Kerényi nehezen kerekedik felül a történet gyengeségein és saját korábbi munkáinak szívét melengető emlékén. Még sosem láttuk a Rudolfot, mégis zavaró a déjá vu. Igaz, a masinéria és a látvány nem okoz csalódást, bár a jelenetek közötti átállás még nehézkes.

A darabot néhány zenés-színészi bravúr teszi nézhetővé. A címszerepben ismét bizonyítja Dolhai Attila, hogy nem méltatlanul lett a pesti „Broadway” sztárja. Biztonsággal énekli ki a nehezebb szólamokat, színészként is megállja a helyét. Az előadás kétségtelenül legfőbb erénye, hogy lehetőséget ad egy új tehetségnek, Vágó Bernadettnek, aki hangjával még a jobbak közül is kitűnik. Vetsera Mária szerepében határozottan üde, gyengéden erős. Szintén kiváló Polyák Lilla, aki a trónörökös feleségét alakítja. Sajnos a zenés műhöz képest hosszú szöveges jelenetekben megmutatkoznak a musicalszínészek hiányosságai. Janza Kata, Németh Attila, Földes Tamás, Bereczki Zoltán most kevésbé átütő, slágerszámokból is kevesebb jut nekik. A Rudolf történelmi musical nem ír majd musicaltörténelmet, de az Operettszínházban így is hosszú szériára számíthat.

A biztos siker reményében bejáratott produkcióhoz nyúlt a Madách Színházban Szirtes Tamás. A Producerek - Mel Brooks 12 Tony-díjas musicalje - már meghódította a Broadwayt és a West Endet. Ugyan a darab filmváltozata akkorát bukott, hogy nálunk be sem mutatták, a Madáchban azért borítékolható néhány évad. A rendező sztárokkal dúsítja a színház musicalcsapatát: olyan „hívónevek” lépnek színpadra, mint Gálvölgyi János vagy Alföldi Róbert. Gálvölgyi a csődben utazó Broadway-producer, Max Bialystock szerepében elsősorban önmagát alakítja, de megbocsátjuk neki, mert azt viszont hibátlanul teszi. Táncban és énekben is jóval alulmúlja társát, a Leo Bloomot alakító Nagy Sándort, mégis nagy hatású az élő Gálvölgyi Show. A tabudöntögetésen messze túlmenő, „mindenkit kirekesztően mulatságos” zenés szatírában melegek és nácik, meleg nácik és nácivá alakuló melegek szórakoztatják a nagyérdeműt a leghatározottabb politikai inkorrektség mellett. Kérdéses, hogyan reagál majd rá az érzékeny magyar közönség, megértik-e a nézők a szürrealizmusba vágó groteszket, amely a mienknél jóval elfogadóbb társadalmakban lécrezgés nélkül is átmegy. A toleranciaküszöb emelésében élen jár a meleg színházi rendezőt megformáló, a zenés-táncos musicalszerepben most először látható Alföldi Róbert. Nagyszerűen mozog, meggyőzően énekel és fergetegesen játszik (A történet szerint saját rendezésébe az utolsó pillanatban ugrik be - Hitler szerepében.) Az öntörvényű tehetség bizonyítja, olyan csapatban is remekel, amelyet nem ő irányít.

Énekben, táncban, játékban megfelel a svéd szőke ciklon szerepében Gallusz Nikolett. Mindenben remekel a neonáci musicalíró-nyúltenyésztő Waffen SS-egyenruhájában Barabás Kiss Zoltán. Erős a tánckar, lenyűgözően megbotránkoztató a koreográfia, jól forog a gépezet. Vágó Nelly jelmezei, Kentaur díszletei sem viaskodnak Szirtes ötleteivel. A Producerek érdemes a sikerre.


Mel Brooks: Producerek. Madách Színház, Budapest. Rendező: Szirtes Tamás. Főszereplők: Gálvölgyi János, Nagy Sándor, Alföldi Róbert, Gallusz Nikolett, Détár Enikő.

Wildhorn-Murphy: Rudolf. Budapesti Operettszínház. Rendező: Kerényi Miklós Gábor. Főszereplők:Dolhai Attila, Vágó Bernadett, Janza Kata, Polyák Lilla.

Rényi Ádám

 
Küldje el ismerősének
Impresszum : Levél nekünk : Jogi nyilatkozat : Médiaajánlat
2003-2017. A jegyvilag.hu kiadója a H-Bit Kft. © Minden jog fenntartva!