Hírek

Székfoglalás a Radnótiban

Idén nyáron, 35 év után felújítják a Radnóti Színház nézőterét, melyhez a nézők segítségét kérik: a székeket szimbolikusan meg lehet vásárolni.

Tovább

50 éves az Erzsébet körúti Madách Színház

1961. március 24-én nyílt meg a budapesti Erzsébet – akkor még Lenin – körúton a Madách Színház.

Tovább

Átadták a Bartók-Pásztory-díjakat

A MÁV Szimfonikus Zenekar, Szőnyi Olga operaénekes, Prunyi Ilona zongoraművész és Fekete Gyula zeneszerző vehette át pénteken a díjat.

Tovább

Rendezze be a londoni színt!

Feleslegessé vált Playmobil vagy Duplo figurákat vár a Nemzeti Színház.

Tovább

Stand-up Express: folytatása következik

Február végén, a Godot Dumaszínházban mutatkozott be a Stand-up Express, vagyis magyar színpadra érkezett a nemzetközi humor. A stand up comedy hazai története során először lépett fel egy estén, élőben magyar, horvát és brit humorista, kizárólag angol nyelven.

Tovább

Kritikák

Táncban oldott vehemens szócsaták

Hat hét, hat tánc

Lábbal dobogva, majd a lelkesültségtől felpattanva, állva vastapsol és bravózik a közönség a Thália Színházban. Meghatott a publikum, és meghatott a két színész, Vári Éva és Kulka János is. Tudható, hogy Kulka több mint két évtizeddel ezelőtti pályakezdésekor Pécsett játszottak együtt, és imádták egymást. Sejthető volt, ha most újra összeeresztik őket, felszikrázik a színpad. Ez is történt.


Richard Alfieri Broadwayn bemutatott, számos országban játszott Hat hét, hat tánc című darabjának nem az irodalmi értéke a legfontosabb, hanem az, hogy elsőrangú szerepet kínál két kiváló színésznek. Ilyen, külföldön kifejezetten népszerű darabok áradatával riogatnak azok, akik attól félnek, hogy Magyarországon netán felszámolják a társulatok bizonyos részét. Hiszen ezek egyetlen díszletben, együttesek nélkül, viszonylag olcsón kiállítható, jól utaztatható produkciók.

Nem vájkálnak a lélek mélységeiben, de azért van bennük lelkület, sőt a sziruposság határán lavírozó érzelemáradat. Van humoruk, pergő ritmusuk, és lehetőséget adnak arra, hogy a nézők kedvencei minden oldalukat megmutatva brillírozzanak.

Hogy itt valami többről van szó, az már a színészek érdeme, és egy olyan rendezőé, az Izraelben élő Ilan Eldadé, aki – mint több munkájával bebizonyította – úgy képes a szívet facsarni, hogy nem lépi át a giccs határát, miközben nagyon is a közelében lavíroz. Biztos stílusérzék szükséges az ilyen darab eljátszásához, és az sem árt, ha van egy olyan kitűnő fordító, mint Parti Nagy Lajos, aki teletűzdeli a szöveget nyelvi leleményekkel, ironikus szurkapiszkákkal.

A történet szerint egy gúnyos, szókimondó, meleg tánctanár érkezik az idős, özvegy lelkésznéhez, aki unaloműzésül fogadja fel a férfit. A tanár cége vállalja, hogy hat hét alatt hat különböző táncot tanít meg gyorstalpalón a kuncsaftoknak. A két igen különböző ember persze mind közelebb kerül egymáshoz, annyira, hogy végül létfontosságúakká válnak egymásnak. Közben hazudnak is, meg vehemens módon trágár szavakkal dobálóznak, és ők se nagyon értik, hogy miközben látszólag óriási a szakadék közöttük, hogyan csiszolódnak mindinkább össze.

Vári és Kulka eljátssza a magány és a társkeresés stációit, de közben könnyedek és elegánsak maradnak. Táncban oldják a feszültséget. Állandóan froclizzák egymást. Pikírt megjegyzéseket tesznek. Ádáz, élvezetes szócsatákat folytatnak. Lubickolnak a szerepükben. Jánoskúti Márta jelmeztervező a hangulataiknak megfelelő, beszédes ruhákat teremtett a színészeknek, Király Attila és Cortés Sebastián bevállalós, vagány táncokat koreografált.

Az egész előadás bevállalós, a két művész személyes, intim dolgokat tár fel magáról. Ettől olyan igaz és emlékezetes ez a színházi este.

Bóta Gábor
Forrás: Magyar Hírlap

 
Küldje el ismerősének
Impresszum : Levél nekünk : Jogi nyilatkozat : Médiaajánlat
2003-2017. A jegyvilag.hu kiadója a H-Bit Kft. © Minden jog fenntartva!